ברק בלוג

בצל הורדת הריבית המשק: האם שוק הנדל"ן בדרך להתאוששות?

לאחר שנתיים בהם ישבו הישראלים על הגדר בהמתנה לבשורה על ירידת ריבית במשק, זו הגיעה סוף כל סוף  בתחילת החודש הנוכחי עם הפחתה של רבע אחוז בריבית במשק. המשמעות היא הפחתה בהחזרי המשכנתא ותחילת מגמה חזרה של משקיעים לשוק הדיור.

 

ביום שני האחרון (ה-1 לינואר) הפתיע בנק ישראל את הציבור בישראל עם הכרזה על הורדת הריבית במשק ב-0.25%. עד כה עמדה הריבית על  4.75%.  וההפחתה תעמיד את שיעור הריבית על  4.5%, שהם 6% ריבית פריים. בהחלטתו הדרמטית הפך הנגיד את ישראל למדינה הראשונה בין המדינות המפותחות, שמורידה את הריבית במשק לאחר תקופה ארוכה של העלאות ריבית.

ההחזר החודשי על המשכנתאות צפוי לרדת בצורה  משמעותית

ההחלטה הפתיעה את האנליסטים והיא מוסברת בהתמתנות האינפלציה וברצונו של בנק ישראל לסייע למגזר העסקי שנפגע במהלך המלחמה, למשקי הבית שמצבם הורע וכמובן למאות אלפי חיילי המילואים הנמצאים זמן רב בחזית. הפחתה של רבע אחוז נשמעת אמנם מעטה יחסית אך מדובר למעשה בבשורה דרמטית שכן החזרי ההלוואות, מימוני רכב, והמשכנתאות של כולנו צפויים לרדת בצורה מיידית. אם נשים את הזרקור על המשכנתאות הרי שההחזר החודשי צפוי לרדת בין עשרות שקלים למאות שקלים (תלוי בתמהיל המשכנתא), כך שלא מדובר בדבר של מה בכך, והישראלים יוכלו לשחרר קצת את החגורה.

השפעת ההפחתה על שוק הדיור

משמעות הורדת הריבית במשק היא  שלאחר שנתיים בהן העדיפו הישראלים לשבת על הגדר ולחכות להורדת ריבית (בפועל התחולל גל של העלאות ריבית עם 10 העלאות רצופות), נראה  שהמצב הולך להשתנות. וכאן צריך לזכור, הביקושים לדירות לא נעלמו לאורך כל התקופה (הם פשוט הוקפאו) כך שהצפי הוא שהפחתת הריבית צפיה להביא מסה של רוכשים חדשים לשוק הדיור.

שעה אידיאלית להיכנס לשוק הנדל"ן

בדיוק בגלל זה טוענים כעת מומחי נדל"ן רבים כי זוהי השעה הנכונה ביותר להיכנס לשוק הנדל"ן ולהשקיע ברכישת דירה עם תשואות גבוהות במיוחד. ההנחה הזו מבוססת על כך שהשפעת הצעד אותו ביצע בנק ישראל, תשפיע בצורה עמוקה על המורל הלאומי  – אמנם מדובר על סנונית ראשונה אך יחד עם זאת היא מפיחה בציבור תקווה לגבי הבאות ומצביעה על מגמה ונכונות מצד בנק ישראל להפחית את הנטל הכלכלי על הציבור.

משקיעים לטווח ארוך ומנצלים את הריבית היורדת

השקעה בנדל"ן נתפסת ככזו המתאימה רק לבעלי הון רב אך למעשה יש אלטרנטיבה מעולה  – השקעה בקרן נדלהון, קרן  השקעות מהפכנית מקבוצת ברק פיננסים המאפשרת לכל אדם להשקיע בנכס נדל"ני בלי משכנתא מנופחת ובלי התמודדות עם ההוצאות הרבות הכרוכות ברכישת דירה. נדלהון מאפשרת למשקיעים ליהנות מכלל היתרונות של השקעה בנכסי נדל"ן כל זאת במחיר נוח במיוחד, החל מ-500 אלף ₪ בלבד. הקרן אף מעניקה את האפשרות לנצל את ירידת הריבית ולהשיא רווחים למשקיעים.

בנקודת הזמן הנוכחית מציעה הקרן שני מסלולים אטרקטיביים: האחד, אפשרות לקבל ריבית גבוהה לתקופת זמן של 3 שנים, והשני, אפשרות להיחשף לעליית מחירי הדירות באזורי הביקוש בזכות הצפי להמשך הורדת הריבית.

מעוניינים לשמוע עוד על אפשרויות ההשקעה שמחכות לכם בנדלהון? חייגו 3526*

חיפוש באתר

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors