ברק בלוג

קופת גמל להשקעה: לחסוך לכל מטרה – ולקבל הטבות מס מהמדינה

כל מה שצריך לדעת על אפיק החיסכון הפופולרי שמאפשר לכם ליהנות ממגוון יתרונות – וגם לקבל הטבות מס מהמדינה. 

בעיצומה של מגפת הקורונה, כשמשפחות רבות נותרו באופן זמני או קבוע מחוץ למעגל העבודה, למדנו על בשרנו כמה חשוב שיהיה לנו חיסכון ליום סגריר. אך גם משפחות שחסכו לשעת צרה נאלצו לגלות שלפעמים הכסף לא זמין לשימוש מידי: למשל כאשר הוא סגור לתקופות ממושכות בחיסכון הבנקאי, ומשיכתו כרוכה בתשלום קנס כספי.

במציאות  הזו גדלה הפופולריות של מכשיר השקעה יחסית חדש, שמאז השקתו בסוף 2016 ע"י המדינה, ממשיך לצבור תאוצה: הכוונה היא לקופת גמל להשקעה, אפיק חיסכון מנוהל שמאפשר לכם ליהנות מכל העולמות: מצד אחד קופת גמל להשקעה מאפשרת לחסוך לכל מטרה ולמשוך את הכסף מתי שרוצים, ללא הגבלה וללא קנס משיכה. מצד שני היא כוללת שתי הטבות מס משמעותיות, למי שמשאיר את הכסף בחיסכון ומושך אותו כקצבה מגיל 60 ואילך.

כלים להגדלת פוטנציאל התשואה

לעומת החיסכון הבנקאי שבו הריבית עדיין נמוכה, קופת גמל להשקעה היא מכשיר השקעה מנוהל, שבו הכסף מושקע באחד מתוך מגוון מסלולי השקעה לבחירה. ניתן לבחור במסלול המתאים לצרכים שלכם, ולחתור להגדלת פוטנציאל התשואה. היכולת לקבל תשואה גבוהה יותר ביחס לחיסכון הבנקאי, ביחד עם הנזילות של כספי החיסכון, הופכים את קופת גמל להשקעה לאפיק חיסכון אידיאלי לכל מטרה: מחיסכון לטיול בחו"ל או לשיפוץ הבית – ועד חיסכון עבור שכר הלימוד או החתונה של הילדים.

איזה הטבות כוללת קופת גמל להשקעה?

לצד היכולת למשוך את הכסף מתי שרוצים, קופת גמל להשקעה כוללת שתי "סוכריות" משמעותיות עבור החוסכים שימשכו את הכספים כקצבה לאחר גיל 60: ההטבה הראשונה היא פטור ממס רווחי הון על הרווחים שהצטברו בקופה. לשם המחשה, אם הרווחתם בבורסה בדרכים אחרות, תצטרכו לשלם מס רווחי הון בגובה 25% עבור הרווחים שצברתם. ההטבה השנייה היא פטור מתשלום מס הכנסה עבור הקצבה. באופן הזה, במקום שכספי החיסכון ילכו בחלקם לתשלום מיסים, הם נשארים בחיסכון ותורמים להגדלתו.

בשל ההטבות המשמעותיות, המדינה קבעה תקרת הפקדה לקופת גמל להשקעה, שעומדת נכון לשנת 2022 על 72,616 ₪. אפשר לפתוח קופת גמל להשקעה על שם כל אחד מבני המשפחה, ובכך למצות את ההטבות שמגיעות לכם: אם למשל המשפחה שלכם מונה 5 נפשות, אפשר לפתוח קופת גמל להשקעה לכל בן משפחה, ולהגדיל את תקרת ההטבה השנתית פי 5.

הגדלת החיסכון לפנסיה

החיסכון הפנסיוני הוא עוגן חשוב שאמור לפרנס אותנו בחיים שאחרי הפרישה. אך במציאות שבה תוחלת החיים עולה והחיסכון הפנסיוני אמור להתפרס על פני פרקי זמן הולכים וגדלים, חשוב לפעול כדי להגדיל את החיסכון לפנסיה. חיסכון בקופת גמל להשקעה יכול להגדיל את החיסכון לפנסיה ולסייע לנו לשמור על אותה רמת חיים אליה הורגלנו לפניה הפרישה – גם אחריה.

 

מעוניינים לשמוע פרטים על הוזלה בביטוחים?

צרו קשר במספר 3526*

לחץ כאן! להשארת פרטים בוואטסאפ.

חיפוש באתר

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors