ברק בלוג

המדריך לבחירת מסלול השקעה בחיסכון הפנסיוני – כשהשווקים תנודתיים?

מה עושים כשהעצבנות בשווקים משפיעה על החיסכון הפנסיוני שלנו? האם להשאיר את המצב כמו שהוא או לבצע שינויים? הנה 3 כללי אצבע שיסייעו לכם להתמודד עם המציאות החדשה שנוצרה. 

אחרי קרוב לעשור וחצי של עליות בשווקי ההון, התעוררנו בשנה האחרונה למציאות חדשה: מציאות שבה המחירים מטפסים, הריבית עולה – ושווקי ההון עצבניים. הצפי להמשך העלאות הריבית עשוי להגדיל עוד יותר את התנודתיות בשווקים – בצורה שמשפיעה על החיסכון הפנסיוני שלנו: חיסכון המושקע בצורה כזו או אחרת בשוק ההון. איך כדאי לנהוג במציאות הזו, ואיזה פעולות (אם בכלל) חשוב לבצע?

פעולה ראשונה (והכי חשובה): לנשום עמוק

הנתונים מלמדים שלאורך השנים, הבורסות נוטות לעלות. כך למשל מדדים מובילים בארץ ובארצות הברית עלו ביותר מ- 100% בעשור האחרון. תוך 22 שנה, מדד ה- S&P האמריקאי, המאגד את 500 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בארצות הברית, עלה ב- 201.8% – עלייה שנתית ממוצעת בגובה 9.17%. גם אם העליות לא יימשכו בקצב הזה, נטיית השווקים היא לעלות לאורך זמן, ולהתגבר על משברים תקופתיים. נתונים: יאהו

ולכן, לפני שנכנסים ללחץ ומבצעים פעולות פזיזות, חשוב לקחת נשימה ארוכה ולזכור את נטיית השווקים לעלות. לאחר מכן אפשר לשנות מסלול השקעה במידה שבאמת יש בכך צורך – בהתאם לצרכים שלכם.

לבדוק את התאמת מסלול ההשקעה לצרכים שלכם

אפשר לתעל את הדינאמיקה התנודתית של השווקים למקום חיובי, ולבצע פעולה שרובנו לא מבצעים: לבדוק באיזה מסלול מושקעים כספי החיסכון הפנסיוני שלכם, ואת מידת התאמתו לצרכים שלכם. כך למשל ישנם מסלולים בעלי סיכון מופחת וחשיפה נמוכה יותר למניות, לעומת מסלולים בעלי חשיפה מוגברת למניות שבהם הסיכון אך גם פוטנציאל התשואה עולים. בחירת המסלול צריכה להיעשות בהתאם לצרכים האישיים שלכם, כמו למשל מידת הסבילות שלכם לסיכון.

פרמטר רלוונטי נוסף לבחירת מסלול השקעה הוא גילכם והמרחק מגיל הפרישה: בגילאים צעירים אפשר לבחור במסלולים שבהם רמת הסיכון גבוהה יותר, מתוך הנחה שגם אם השוק ירד יהיה לו זמן לתקן. באופן הזה יהיה אפשר למצות את העליות בשווקים לאורך זמן. ככל שהפרישה הולכת ומתקרבת, כדי לשקול מסלולים ברמת סיכון נמוכה יותר.

לפזר סיכונים

דרך נוספת להתמודד עם המציאות התנודתית, היא לפזר את כספי החיסכון הפנסיוני בין מספר מסלולי השקעה. כך למשל אפשר להגדיר שחלק מכספי החיסכון ינותבו למסלול הכללי, וחלק מכספי החיסכון ינותבו בעת הזו למסלול אג"ח, שנחשב למסלול שבו רמת הסיכון (וגם פוטנציאל התשואה) נמוכים יותר.

אז נכון, אף אחד לא אוהב חוסר וודאות. אך בעזרת ביצוע הפעולות הנכונות, המציאות החדשה שנוצרה יכולה לעודד אותנו לבדוק את החיסכון הפנסיוני שלנו – ובמידת הצורך לבצע את ההתאמות הדרושות כדי לאפשר לו להמשיך ולצמוח. 

 

מעוניינים לשמוע פרטים על הוזלה בביטוחים?

צרו קשר במספר 3526*

לחץ כאן! להשארת פרטים בוואטסאפ.

חיפוש באתר

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors