דואגים לעתיד עם חיסכון ארוך טווח

תוחלת החיים בישראל הולכת ועולה ומדו"ח ה-OECD לשנת 2022 עולה כי בשנה החולפת עמדה תוחלת החיים של גברים בישראל על 80.7 שנים ושל נשים על 84 שנים. המשמעות הישירה למגמה הזו היא שאזרחי ישראל צריכים כיום לדאוג יותר מתמיד לימי צאתם לגמלאות, על מנת להבטיח חיים בכבוד גם בימי הזיקנה.

תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה

הבשורה הטובה בכל העניין היא שיש מה לעשות – וההמלצה היא לדאוג לחיסכון ארוך טווח כבר מגיל צעיר ואפילו עם תחילת הקריירה המקצועית שלנו. מכשירי החיסכון לטווח ארוך הקיימים כיום בשוק הם קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וקופת גמל, לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. במסגרת זו נבקש להרחיב על  הטבת המס לחיסכון  הידועה כ"תיקון 190" לפקודת מס ההכנסה. ראשית, קצת היסטוריה: קופות הגמל נזנחו על ידי רוב החוסכים בעקבות השינוי בשנת 2008 שביטל את האפשרות למשוך את הכספים בצורה הונית ואפשר רק משיכה בצורה של קצבאות. תיקון 190 שנכנס לתוקף בשנת 2012, החזיר את קופות הגמל לקדמת הבמה לאור השינוי העקרוני שהוא העניק – אפשרות משיכה  של כל כספי החיסכון בבת אחת.

התיקון רלוונטי במיוחד  לעמיתים שגילם מעל 60 ויש להם הכנסה מעל רף מסוים. עמיתים כאלה יכולים לבחור למשוך את כל הכספים בקופה בבת אחת או לקבל אותם כקצבה חודשית. בשני המקרים הם נהנים מהטבה שונה: אם הם בוחרים בקצבה הם מקבלים פטור ממס רווחי הון על הרווחים שהצטברו בקופה, וגם הקצבה פטורה ממס הכנסה. אם הם בוחרים במשיכה חד פעמית של כל הכסף הם יחויבו לשלם מס רווחי הון בשיעור של 15% נומינלי, במקום 25% ריאלי כפי שרווח בשוק.

 

אפיק חיסכון ארוך טווח משתלם במיוחד

בסופו של יום, ההטבות הטמונות בתיקון 190 הופכות את ההשקעה בקופת גמל לאפיק חיסכון אטרקטיבי עבור בני הגיל השלישי שכן מי שפותח קופת גמל בגיל כזה ומנצל את התיקון, נהנה בעצם מאפיק חיסכון עם נזילות מלאה והטבות מס מרחיקות לכת.

חיפוש באתר

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors